Οι αλλαγές που φέρνει το νέο εργασιακό νομοσχέδιο

Reading Time: < 1 minute

Στη Βουλή κατατέθηκε το νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και αποτέλεσε αντικείμενο εκτενούς διαλόγου με εθνικούς κοινωνικούς εταίρους και κόμματα της αντιπολίτευσης. Κατατέθηκαν λοιπόν και μικρές αλλαγές.

Αιχμή του δόρατος των αντιδράσεων των εργαζομένων αλλά και της αντιπολίτευσης αποτελεί το 13ωρο.

Υπενθυμίζεται ότι το ανώτατο όριο ημερήσιας εργασίας αυξάνεται από τις 12 ώρες στις 13. Η 9η ώρα θα αποζημιώνεται με προσαύξηση 20%, ενώ η 10η έως και 13η με 40%. Το ετήσιο πλαφόν τίθεται στις 150 υπερωρίες.

Την ίδια ώρα, ορίζεται ρητά ότι είναι άκυρη η απόλυση λόγω άρνησης του εργαζομένου. Στο σημείο αυτό έγκεται μια μικρή βελτίωση, καθώς προστέθηκε ο όρος ότι δεν μπορεί να οδηγήσει η άρνηση του εργαζομένου σε οποιαδήποτε βλαπτική μεταβολή ή δυσμενή διαχείριση.

Παράλληλα, υπήρχε ο όρος ότι ορίζεται ως βλαπτική μεταβολή το να μειώνονται οι αποδοχές ενός εργαζομένου που εργάζεται με ψηφιακή κάρτα εργασίας. Πλέον αυτός ο όρος έχει γενικευθεί για όλους τους κλάδους.

Εισάγονται με το νομοσχέδιο και οι συμβάσεις των έως 48 ωρών. Μέσω κινητού ο εργαζόμενος θα λαμβάνει μήνυμα με τους βασικούς όρους εργασίας και το ωράριο του από τον εργοδότη, θα αποδέχεται τη σύμβαση ή θα την απορρίπτει, πάλι με ένα μήνυμα και αυτόματα θα περνά στην ΕΡΓΑΝΗ η σύμβασή του.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο