Στα σημαντικότερα έργα που ολοκληρώνονται το επόμενο διάστημα, αλλά και σε όσα έχουν εισέλθει σε φάση υλοποίησης, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Στις παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μεταξύ άλλων, για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο αναφέρθηκε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Αναφορικά με τα έργα που ολοκληρώνονται το προσεχές διάστημα, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι με την παράδοση του Μετρό της Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου, τη σκυτάλη θα παραλάβει η επέκταση προς Καλαμαριά, που θα είναι έτοιμη έως το τέλος του 2025.
Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά, και σύμφωνα με παλαιότερους υπολογισμούς, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά 63.000 επιβάτες, να κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 12.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 43 τόνους ημερησίως.
Όσον αφορά τα μεγάλα οδικά έργα, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, το 2025 θα είναι η χρονιά του Πάτρα – Πύργος , με το σημαντικότερο τμήμα του να αναμένεται να είναι έτοιμο στις αρχές του καλοκαιριού.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα είναι μήκους 74,8 χλμ. και θα επιτρέψει τη μείωση του χρόνου ταξιδιού στο Αθήνα-Πύργος σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Παράλληλα, ο νέος οδικός άξονας θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το 2026 και ειδικότερα εντός του 1ου τριμήνου, θα ολοκληρωθεί το υπόλοιπο τμήμα του Ε65, ο οποίος θα έχει συνολικό μήκος 181,5 χλμ (από Α.Κ. Θερμοπυλών έως A.Κ. κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια).
Με τον Ε65 θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου, ενώ θα διευκολυνθεί η είσοδος/έξοδος στο/από στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με τα ελληνικά σύνορα.
Τέλος, επισήμανε ότι ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα κατασκευάζεται, στην Κρήτη εκτελούνται εργασίες τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ και συµβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο προσδιορίζεται για τους αμέσως προσεχείς µμήνες, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά.